Världen är elak

Twinflower har en dålig dag. Så att det ryker. Håll er på säkert avstånd, allt inom en meter förfaller, försvinner, förintas, förstörs. Lyckades riva sönder mina kalasbyxor innan jag ens hunnit utanför dörren. Glömde mobilen i soffan. Nycklarna ligger nog kvar i bilen. Hoppas jag, för annars vet jag inte var de håller hus. Missade bussen med en marginal på några få meter. Får kanske skylla mig själv, för jag sprang inte. Försökte inte på riktigt. Men jag springer inte efter bussar, så är det bara. En evighet att ta sig hem till fots, det som brukar ta max tolv minuter med min fina cykel. Sjutton om det är motvind. Min räddning påvägen, var några centimeter choklad i botten på en glass-strut. Överraskning, alltid något! Tack!

Måndag idag och måndagar ska vara fina. Det har jag bestämt. Efter varje måndag som gått, är det en måndag färre till sommarlov. Just nu är det sisådär tre och en halv kvar.. till och med lite mindre. Mums.

Världen är elak

Kommentarer

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!