Små små saker

Jag brukar tycka om regn. För regn är fint. Om man går under paraply med gummistövlar. När man hör hur det smattrar på taket. Bara vetskapen om att det regnar ute, när man själv sitter inomhus och dricker kaffe eller kanske en chai-latte. Älskar doften av regn mot varm asfalt och att hoppa i små söta vattenpussar.

Sista dagarna nu innan sommarlovet. Galet. Vart försvinner all tid? Alla dagar? Veckor, månader? Har målat mina naglar i korall och läser om finaste systers äventyr i det stora landet. Saknar henne lite sådär lagom. Kanske ganska mycket. Det var så fint att få ha henne här hemma. Och tänka sig, jag har lärt mig att spela brännboll som de stora barnen. Jag kan slå med ett runt brännbollsträ. Det ni!
Gaby And The Guns – Små Små Saker

Kommentarer
Postat av: Patrik

Sv. Så snällt! Tack för kommentaren =D Analoga lär det bli en del av nu! Har många på lager :D

2010-06-07 @ 23:31:24
URL: http://patrikpetersson.blogspot.com

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!