Everyday Is Like Sunday

Linnea är Glad. Glad och Tossig. Hög på Matematik och hög på Kaffe. Hög på Livet. Lovet är slut men det gör inget. Massa saker har gjorts, massa saker har jag inte hunnit med. Men det gör inget, inte nu iallafall. Lyssnat på dennahär låten idag, så många gånger att jag tappat räkningen. Fast nej. Tappat räkningen har jag inte, eftersom jag inte ens räknade från början. erhm.. Jag har fastnat bland polynom och binom och paranteser. Alltid dessa himlans paranteser. Lika mycket ivägen varje gång, lika avgörande och lika livsviktiga. Lika underbara och lika irriterande. Konjugatregler och kvadreringsregler och potenser och faktorer och förenkla och förklara och utveckla och produkter hit och produkter dit. Lös ekvationen. Två minuter och fyrtiosju sekunder går så rysligt snabbt, när de flyger iväg som små söta moln. Play. Play. Play. Läser igenom allt och förstår inte ett dugg. Men det gör inget. Ingenting hänger ihop, men nu är allt sagt. Osammanhängande tankar har fått flyga sin kos ut i cyberspace, lämnat plats för nya.
Hmm.. jag är konstig.

Everyday Is Like Sunday

Kommentarer

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!