Lovers Dream

Finns det något som är lika skumt och lika underbart på en och samma gång, som drömmar?
-Nej, jag tror faktiskt inte det.

Inatt drömde jag om konståkning och att jag precis hade börjat träna med min kusin, som även i verkligheten är en riktig isprinsessa, som coach. Första träningen gick inget vidare, men trots det så skickade hon ut mig på isen för att tävla samma dag. Även om det bara var en dröm, kunde jag känna hur nervös jag blev. Jag visste ju ingeting?! Jag hade ingen aning om hur jag skulle åka eller vilka pirruetter som jag skulle försöka mig på. Jag kommer ihåg att jag först råkade åka ut på isen i min jätteblåa fleece, för att sedan kvickt som katten åka tillbaka för att ta den av mig. Väldigt pinsamt! Det sista jag minns av drömmen är att jag åker ut på isen igen och stannar på mitten. Jag får ögonkontakt med isprinsessan, hon ler och det ger mig modet att lyfta upp armarna i någon balett-aktig pose och niga mot juryn.

Där tog allt slut. Vet inte varför, antagligen så kanske jag vaknade, eller så var den helt enkelt bara slut där. Jag som så gärna skulle vilja veta, hur jag lyckades ta mig igenom mitt antagligen väldigt improviserade program.. haha

Dröm söta drömmar!
~för det ska jag göra!


Lovers Dream

Kommentarer

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!