död död död

Första måndagen i var tredje månad är något som jag aldrig tänkt på som positivt. Förrän idag. Hesa Henrik vrålar så att det hörs över hela stan (vilket ifs är meningen). Men även om det ger en aningens kuslig känsla såhär i det gråa duggregnet så är det också helt perfekt. För vad är bättre när man är mitt i ett arbete om andra världskriget, än att få lite krigskänsla? 

För det är just vad jag har brottats med i helgen. Ett arbete om 2VK där man ska berätta stora delar av detta fruktansvärda krig genom artiklar, repotage och notiser.. som om man vore en krigskorrespondent i Tyskland. Great! Låter kanske kalaskul för vissa. Men Nej, inte för mig. Jag tror inte att något annat skolarbete någonsin skapat så mycket ångest som detta gjort. För just krig har jag svårt för. Det finns inget intressant med just krig och allt vad det innebär. stalingrad tyskland operation barabarossa polen atombomber pakter hit pakter dit. Bara död död död. Visserligen var förintelsen också bara död död död men dock mycket mer intressant. Så det är veckans utmaning, att få ordning på detta arbete och förhoppningsvis kunna göra det lite intressant.

~L

Kommentarer

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!