KRIG?!

Idag har jag gjort bort mig, ganska ordentligt till och med.
Vi satt då i infoteket vid datrorerna och jobbade lite smått med andra världskriget-arbetet som vi just börjat med. Johanna säger då något om kriget då jag hajar till och säger -ganska högt och förvånat- KRIG?! Då tittar såklart de i klassen, som var där, lite konstigt på mig och skrattar. Efter att Johanna då snabbt förklarat för mig att det ju faktiskt var krig i andra världskriget, förstår jag fortfarande inte, men försökte övertala folket om att jag bara var en aning fredagseftermiddags-trött och att jag såklart kom ihåg att det var något med krig också. T satt där och flinade som han alltid gör, och ännu mer när någon frågade om jag verkligen var värd det mvg han satt på mig. Haha oups!

De tyckte såklart att detta var dunderkul, och visst, det var det kanske. Men ska jag vara ärlig, så var jag ganska väldigt lost. Jag har faktiskt aldrig riktigt förknippat andra världskriget med krig, utan mer med Hitler, nazister och förintelsen av judar. Så jag känner på mig att jag borde läsa på lite extra innan nästa lektion! x)

~Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!