update!

Jag bor i ett typiskt engelskt radhus i Kingston, en ganska lagom bit utanför centrala London. Huset är heelt utan heltäckningsmattor (tack och lov!) och delas med en tattuerad vegetarian runt 50, som även är min värdmamma, och en ouppfostrad (men mucho söt!) omplaceringshund. Taklampan i badrummet tänds genom att dra i ett snöre som hänger från taket, och på handfatet finns det en kran för varmvatten och en för kallvatten. Lagom ljummet vatten är inte ens att tänka på. Mitt rum är lagom litet med söta möbler som vinglar på ett snett och vitmålat golv med trasmattor. Har en vit fluffig säng, en ikea-lampa på nattygsbordet och en tom ikea-ram med plats för tre 12x17 foton. Först till kvarn att få fylla den! I min garderob hänger det sju stackars hängare och i skrivbordslådorna ligger det underkläder, eftersom rummet saknar byrålådor. På trädet precis utanför fönstret kan man spana in duvor som leter efter små gula bär. Då och då kan man även höra flygplan flyga förbi.
Jag går på Svenska skolan i London, som är inhyst på ett Amerikanskt universitet i Richmond. Om man kisar lite och kikar mellan fingrarna ser huvudbyggnsden nästan ut som Hogwarts. Vår mentor heter Ite (förkortning på ett dubbelnamn jag inte kommer ihåg) och är också vår mattelärare. Matte, som för övrigt är ett ämne som vi har på schemat VARJE dag. Trevligt! I biblioteket har vi ett café där de säljer kaffe från Starbucks och i uppehållsrummet finns det en Ben & Jerry-automat. Alldeles i närheten ligger även gigantiska Richmond park. Unberbart fint med skog, sjöar och vilda hjortar.
Jag bor i ett typiskt engelskt radhus i Kingston, en ganska lagom bit utanför centrala London. Huset är heelt utan heltäckningsmattor (tack och lov!) och delas med en tattuerad vegetarian runt 50, som även är min värdmamma, och en ouppfostrad (men mucho söt!) omplaceringshund. Taklampan i badrummet tänds genom att dra i ett snöre som hänger från taket, och på handfatet finns det en kran för varmvatten och en för kallvatten. Lagom ljummet vatten är inte ens att tänka på. Mitt rum är lagom litet med söta möbler som vinglar på ett snett och vitmålat golv med trasmattor. Har en vit fluffig säng, en ikea-lampa på nattygsbordet och en tom ikea-ram med plats för tre 12x17 foton. Först till kvarn att få fylla den! I min garderob hänger det sju stackars hängare och i skrivbordslådorna ligger det underkläder, eftersom rummet saknar byrålådor. På trädet precis utanför fönstret kan man spana in duvor som letar efter små gula bär. Då och då kan man även höra flygplan flyga förbi.

Jag går på Svenska skolan i London, som är inhyst på ett Amerikanskt universitet i Richmond. Om man kisar lite och kikar mellan fingrarna ser huvudbyggnsden nästan ut som Hogwarts. Vår mentor heter Ite (förkortning på ett dubbelnamn jag inte kommer ihåg) och är också vår mattelärare. Matte, som för övrigt är ett ämne som vi har på schemat VARJE dag. Trevligt! I biblioteket har vi ett café där de säljer kaffe från Starbucks och i uppehållsrummet finns det en Ben & Jerry-automat. Alldeles i närheten ligger även gigantiska Richmond park. Unberbart fint med skog, sjöar och vilda hjortar.

Så, sådär ungefär. Nu ska vi bara hoppas att internet ska fortsätta  fungera som det ska också!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

åh, låter bra!

2010-09-06 @ 11:27:18
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se/
Postat av: sandra

Ohh, va fint! Jag hoppas du har det superbra <3

2010-09-06 @ 15:52:00
Postat av: Johanna

äntligen, jag har varit oändligt nyfiken på hur du har det där borta, och det låter ju som du har det tippelitoppen :D

2010-09-06 @ 16:16:55
Postat av: emmy kusin

Denna uppdateringen har vi väntat på ;)

2010-09-06 @ 18:39:27
Postat av: emmie

åh linnea!!!! SKYPE!!!!!!! <3

2010-09-06 @ 21:17:45
Postat av: hedvig

ooh satan vad jag har varit nyfiken! hoppas allt fortsätter att gå bra. puzzizar!

2010-09-06 @ 21:47:20
URL: http://trainonfire.blogspot.com
Postat av: cissi

Det låter helt fantastiskt Linnea! Ge mig din adress så kanske jag skickar ett brev ^^

2010-09-07 @ 15:42:52
Postat av: Ida

ÅH äntligen! Har längtat galet efter lite levnadstecken. Fint att du har det så bra, saknar dig galet sötnos! Puss

2010-09-07 @ 19:12:32
URL: http://nittonhundranittiofyra.blogspot.com

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!