ett sätt att se på saker.

Jag fick falafel med hummus till middag ikväll. Kikärtor och kikärtor, med andra ord. Känns egentligen passande att säga något destruktivt och negativt om denna stackars ärta. Men tänka sig, efter 42 dagar som vegetarian så funkade det fint. Man vänjer sig, helt enkelt. Om en vecka kanske jag till och med kan erkänna att jag tyckte om det..

Fick idag tillbaka matteprovet från i fredags. Resultatet var varken över eller under förväntan. Jag gjorde mina elva uppgifter hög på panodil och med dunkande huvud, så jag hade inte väntat mig stordåd. Men jag är ändå nöjd, och det känns väldigt bra att kunna vara det utan att ha fått högsta betyg. Jag måste se saker utifrån vad det är, annars skulle jag bli tokig. Visst, skulle jag ha gjort om det hela idag hade jag antagligen lyckats bättre. Men i fredags under dedär 80 minuterna, gjorde jag det bästa jag kunde just då. Och vad folk än säger, så är det det enda som betyder något.

Kommentarer
Postat av: Beccsi.

Jag är stolt över dig. Att kunna vara nöjd med sin prestation är, iaf enligt mig, viktigare än själva resultatet. ps. du är fin. ds.

2010-10-12 @ 00:52:39
URL: http://justasimplemelody.blogg.se/

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!