Steets of London

Än finns det gröna blad som envisas att sitta kvar på träden, än blommar vissa blommor i stadens planteringar.
Men det blev visst vinter till slut i den här staden. Stora snöflingor virvlar runt och fastnar på min svarta jacka.
Andas in, andas ut och det blir dimmigt framför ögonen. Gömmer mig under täcket. Dricker blaskigt kaffe och
knaprar på mormors pepparkakor. Lyssnar på London-musik och fryser om fötterna. Det är tisdag. Skulle utan
tvekan, lätt kunna förlora mig själv. Känna stressen. Prestationsångest som kryper sig på och gömmer sig under
min säng. Men nej. Jag har en egen fri vilja, och jag väljer att le. Väljer att se på livet med ett leende.
Det blir så mycket enklare då.


Tre månader. Sedan detta äventyr hade sin början. 30 augusti, 30 november.

Kommentarer

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!