but it feels so much better now that it's done


Söndag och ännu en vecka har gått. Dagen idag blev inte riktigt som planerat, men det blir det sällan i den här staden. Trots det blev det minst sagt en väldigt fin dag. Stegen (med viss hjälp av buss och tunnelbana) tog mig till Gloucester Road. Köpte lunch på Tesco och promenerade runt i kvarteren. Fint ställe må jag säga, och tänka sig att det är just där i krokarna jag ska bo i helgen. Tillsammans med finfrämmat från det avlånga landet där borta. Tog senare District line de få stationer till Notting Hill Gate. Fingrade på fina plåtburkar i vintagebutikerna. En plåtskål med blommor på från 50talet. Så fin så fin. Den ska bli min om den finns kvar på lördag. Det ska den. Vandrade sedan längs Portobello Road. Kikade in i söta småbutiker. Provade fina handgjorda ringar. Blev lite kär i en analog Nikon. När snubben sa att han ville ha 400 pund för den drog jag mig snabbt och smidigt därifrån. Ville inte hinna förälska mig totalt. Trots att det var söndag var vintage-marknaden öppen, precis som om det vore lördag. Men mycket färre folk. Bläddrade bland vinyler och köpte med mig en hem. Snackade musik och diskuterade Beatles med en av musik-snubbarna. Gömde mig i min nya älskade halsduk och kände mig som en infödd. Det mörknade och jag mötte fina Mia vid Paddington. Vi tog tunnelbana och buss hemåt. Och jag skuttade hem längs gatan med lajbans musik i öronen.

Kommentarer
Postat av: cissi

Du är fin min vän. Och jag saknar dig lite sådär lagom mycket när jag sitter med en kopp te en kall vinterkväll <3

2010-11-22 @ 10:20:49

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!