Who says I can't take time?

Kvalitetstid med min bästis. Jag sitter på golvet, han sitter i mitt knä sådär som bara han kan. Och han är verkligen där, så som ingen annan kan vara. Jag lyckades i sexton dagar, och lite stolt är jag allt. Men nu är det slut med det där, nyårslöften är till för att brytas.. right?  möjligtvis inte, men jag har på senaste tiden försökt radera ut varenda spår av måste i mitt liv. För tillslut blir inget längre roligt, om precis allt man gör om dagarna är saker man gör bara för att man måste. Det finns nog med måsten ändå.

Jag är numera naturnörd på heltid. Heltid? Skulle nog kalla det övertid. När vanligt folk kommer hem om dagarna, lägger upp fötterna på bordet och planerar nästa dag - är vi fullt upptagna med att nöta in matematiska formler, och förstå oss på varför cellerna i kroppen ser ut och fungerar som de gör. Nå, vad är egentligen skillnaden på systerkromatider och centrosomer? vad katten är en aminosyra? och vad sker först, replikationen eller interfasen

Who Says -John Mayer

Kommentarer

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!