min första lediga dag

Min första lov-dag är snart slut. Och jag är nöjd, så nöjd som man kan vara. För jag har inte bara slöat bort denna dag, som man så lätt gör så fort det blir lov, utan tagit vara på den. Vaknade vid halv tio, och bara det är något som jag är enormt stolt över. Att jag lyckades stiga upp själv, utan att råka stänga av väckarklockan i sömnen och somna om. Sedan bar det av till skolan. Jag vet, det är inte speciellt normalt att åka till skolan det första man gör på sitt lov.. antar att det iallafall betyder att jag trivs där. Hur som! Missade såklart bussen, vilket gjorde att jag missade lunchkonserten som egentligen var hela grejen med att besöka skolan. attansdå! Jag och min fina vän Bexie letade då upp vaktmästarens kofot och bröt oss in i musiksalen. Eller ja, kanske inte riktigt så... Men äsch! Vi sjöng om blåa badbollar med fina former och flummade oss lagom mycket. Buss mot staden och besök på myrorna, där jag shoppade min snygg snygga hippie-outfit till invigningen av arenen imorgon. Hem och fika på mumsiga bakverk som Callan bakat, mums! Klippt och sytt om ett av plaggen, och nu sitter jag här. Lagom nanig och lagom nervös inför imorgon. Det kommer bli grymt.


koncentration.

Kommentarer

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!