Tisdag

Jag har stekt pannkakor sedan jag kom hem från skolan. Vet inte riktigt hur många det blev till slut, eftersom jag inte kunde låta bli att smaka några under tiden. Det tar en sådan tid att laga, och man hinner bli rysligt hungrig efter ett tag. När smeten var slut och jag knaprat i mig alla frasiga kanter på de färdiga (och ännu ej uppätna) pannkakorna var jag mätt. Det är det smidiga med pannkakor, att man kan äta under tillagningen. När man stekt alla så har man också ätit klart. Tänkte skriva att det nog är det smidigaste man kan äta.. innan jag kom på att jag stod där i en halvtimma, kanske 40 minuter. Haha. Hur som. De var mumsiga och jag är glad. Glad för att sju av veckans sexton lektioner är avklarade. För att jag nu i denna stund har firat fettisdagen på Brittiskt vis (ja, de äter fatiskt pannkakor istället för semlor). För att.. för att..  För att det snöar stora och fina snöflingor utanför fönstret, och för att Bright Eyes är så himlans bra.

Däremot så kan jag inte påstå att denna dag var lika bra som igår. I alla fall inte dagens mattelektion. Men om jag fortsätter att jämföra alla kommade mattelektioner med gårdagens, så antar jag att det är dags att vänja sig mot besvikelse. För igår, wow.. jag hade världens flow och varje uppgift gick liksom flygande lätt. Kände mig smartast i världen.. eller, i alla fall i min värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!