Det är väl vackert väder ovanför molnen

Jakob Hellman besöker Allsång på Skansen ikväll. Tur att jag redan har andra planer, så att jag inte behöver bestämma mig om jag ska kika eller inte. Jag vill galet gärna se hur fina Hellman låter live, men jag vågar inte. Känner på mig att jag bara kommer bli besviken. Den Jakob Hellman som jag en gång (och för alltid..?) kärat ner mig i finns inte kvar. Den Jakob Hellman som jag vill ska stå på Allsångsscenen ikväll är sisådär tjugo år, har sådär lagom rufsigt hår och hoppar runt som en tok i en alldeles för stor morgonrock med sin gitarr hängandes vid knäna. Jag är ledsen, men jag tror inte synen av en Jakob Hellman på 45 pix är bra för mig. Det kommer bara förstöra en massa.

Kommentarer

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!