tippeli toppen!

Vilken toppendag! Solen skiner och jag är allmänt lycklig, utan någon speciell anledning. Att jag dessvärre har en stor hög läxor att göra spelar liksom ingen roll. Inte ens att jag på fredag ska lämna in en liten reflektion om expositionen i en bok som jag inte börjat läsa än. Eller att jag borde stansa in hur index fungerar i min matte-hjärna.

Så nu ska jag koka lite te och börja läsa boken Ett öga rött, av Johan Hassan Khemiri, så att jag ikväll kan börja slänga ihop en bländande reflektion om bokens första meningar.. : I dag det var sista sommarlovsdagen och därför jag hjälpte pappa i affären. Först vi fyllde skyltfönster och klistrade reaprislappar och sen vi plockade nya varor. På lagret det var fullaste kaos med dammhögar och spindelväv på hörnen.

Och nej, jag har inte skrivit av fel. Det ska vara så. Irriterande språk, jag vet, men ändå så intressant. Det verkar vara en tippeli-toppenbok, här ska det  r e f l e k t e r a s !


Kommentarer

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!