OooOnsdag

Jag är aningens arg. På vädret och regnmolnets dåliga planering. Inte precis sådär jättekul att hamna mitt i ösregn när man bara är halvvägs hem. Kan säga som så, att jag inte det minsta önskade en evighetslång väg -skulle inte vara helt fel med en obefintlig!

Så nu är mina kläder plaskvåta och jag fryser som jag vet inte vad. Då är det kalasbra med nykokt nyponsoppa som jag precis rört ihop efter finfina instruktioner från både mormor och farmor. Väldans tur att jag lyckades!

Annars så har dagen idag varit helt okej, samhäll-svenska-lunch-musik-biologi. Även om jag kände mig ganska så lost innan jag fått i mig lite kaffe.. är det teckan på beroende? hum..  Vi fick också tillbaka den första läsloggen från boken som vi läser. Blev väldigt glad men även aningens besviken. Hon sa helt enkelt att det var välskrivet och med bra balans mellan referat/egna tankar/citat. Ingen mer, inget att förbättra, inget att tänka på. Kalasbra rakt igenom förutom en boktitel som jag glömt skriva med stor bokstav. Ahaaa? nu kommer det svåra, att göra lika bra ifrån mig på andra loggen och tredje och fjärde, utan att riktigt vet vad det var som gjorde den fullständig. Men antagligen så var det väl bara så; välskrivet och med bra balans mellan referat/egna tankar/citat.

Hmpf.. imorgon ska hon allt få förklara sig liite mer!


Nu har jag sisådär en timma på mig innan jag ska ut i ösregnet igen och cykla till kyrkan. Mässa och sedan café-förberedelser på församlinghemmet, yey! Jag som egentligen hade behövt plugga massa matte och spanska. Fast ska jag vara ärlig, så hade jag nog ändå inte orkat..


Kommentarer

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!