Fear no darkness, promised child

Kom nyss hem från Maxi, och shopping med Pappa. Tänka sig att de äntligen fått lite stil på deras inredningprylar. Mycket finfina saker som lätt hade fått följa med mig hem, om jag hade haft lust att lägga ut några hundralappar på mjuka kuddar och mysiga plädar. Ljusstakar och förvaringskorgar.

Annars så blev jag ruskigt besviken, när jag kom fram till Yoggi-hyllan. En liten förpackning med vaniljyoghurt och müsli för 8 kronor och 95 öre. Som hittat, kan man tänka. Färdig att ta med sig i farten! Praktisk uppvikningbar sked i locket! Kanon! OM det inte vore så att jag köpte en sådan. En precis likadan. Mellan dagens engelska och matte. Men inte för några 8.95. Inte mindre än 15 rikstaler fick jag hosta upp. Ruinerande.

Dessutom så kom jag på att jag inte alls älskar clementiner, som jag alltid trott. Nej, för mina orangea favorit-citrusar är Satsumas och inget annat. Skillnad? Ja, en dunderstor!

Time for,:- Vecko Revyn Satsumas Te


Fear no darkness, promised child


Kommentarer

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!