Skåningarnas land

Det var inte alls Lödda (läs: Lördag) igår, och jag har ingan aning om varför jag då trodde det. Antagligen hade jag helt enkelt inte vaknat riktigt.. Igår var det ju FREDAG och jag var på besök i Malmö -staden som för tillfället verkar vara fylld med danska turister. Överallt pratades det danska, och gjorde de inte det, så undrade man om det verkligen inte var danska de talade, istället för skånska. jeaa.. Hur som helst, så hade vi en toppendag. Jag och Johanna virrade runt på stan i flera timmar, shoppade kläder och fikade på paninisar. Så hem fick jag med mig ett par ljusa jeansleggins, blå/vitrandig t-shirt, en finfin sjal, två par gina-trosor och en kuvert-väska till avslutningsfesten. När vi ändå var i skåneland så tog vi en sväng till Flyinge och hälsade på familjen Ohlsson. Trevligt trevligt med fisksoppa och mumsig chokladkaka. Frågan är bara vart snapphane-campingen ligger?

~Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!