I backspegeln..

Holy S u n d a y
Jag har aldrig varit så kyrklig och välsignad som jag var i Söndags. Först var det konfirmation för Lukas-gruppen uppe på Kärleken. De var riktigt duktiga och jag kände mig nästan stolt, även om det egentligen inte är för de som jag är fadder.
Deras drama kan man se
här

  

Efter det åkte jag hem en liiten stund för att slänga i mig lite mat och byta mina kalasbyxor som fått värsta maskan längs hela vänsterbenet, hmpf.. Sedan var det bara att ta cykeln till S:t Nikolai för nästan konfirmation. Denna gång konfirmerades mina söta snälla och fantastiska konfirmander (konfirmandrar?) och det fixade de galant! De sjöng ursnyggt, även om vi också var med på ett hörn, och deras drama blev hur bra som helst. Var riktigt kul att se! Först efter att jag tagit emot nattvarden, kom jag på att jag även gjorde det på Kärleken. Haha, men bättre en gång för mycket än inte alls, right?

 

Efter en massa bra jobbat-kramar och vad duktiga ni är-kramar, gick jag med Nelly, Maja, Gustav och Erik till Stora Torg och spanade in Grann Yran. Vet egentligen inte vad det är för vits att gå dit när man ändå inte hade någon miljonvinst att ta emot, men! Gratis är ju såklart alltid godast och vem kan motstå gratis godis, bullar, Mer, kaffe, glass och finfina heliumballonger?!
     

Kvällen avslutades med den numera traditionsenliga söndagsmiddagen med Fidde, Callan och Hugge. Trevligt trevligt!


I dont like M o n d a y s
Men en måndag kan faktiskt vara riktigt bra, tänka sig!
Det var orientering på galgberget som gällde, eftersom vi nior är alldeles för stora och läskiga när de nya sexorna kommer på besök. Mohaha. Kan inte säga annat än att jag hade ett kanonbra team, och vi kände oss verkligen som riktiga orienterare. Bland taggiga hallonbuskar, gropar, kullar, högt gräs och i jakt efter den vit/gula saken mitt i ingenstans, varstans.

Tuesday T u e s d a y Tuesday
Tisdag var en stor dag för mig. Jag lärde mig nämnligen att nicka en fotboll :D Jag, bollräddast i världen, fick frivilligt en massa bollar i huvudet och jag är så STOLT över mig själv! På kvällen blev det semifinalen i ESC hos Fidde & co. Mys!

~Linnea


Kommentarer

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!