En halv studiedag

V i  s l u t a d e  e f t e r  l u n c h, vilket är såå härligt. Var visserligen bara på en halv lektion idag, eftersom jag hade möte med både cafégruppen och festkommittén. Riktigt skönt att komma bort från lektionerna ett tag, men det var också väldans viktigt eftersom vi tar över Caféet från Robban redan på måndag. Vilket betyder att vi ska ta hand om öppning, stängning, inventering, nycklar, pengar.. i princip allt förutom inköpen som Robban fortfarande ska sköta. Förhoppningsvis så kommer dessa sista veckorna fungera bra, så att de till hösten bara kan köra igång på momangen och fortsätta på det som vi nu startat. Mötet med festkom. gick inte riktigt lika bra. Vi fastnade vid valet av efterrätt. Flera övertygade jordgubbstårts-fans kämpade för sin åsikt men hallao, vem ska baka jordgubbstårta till 150 pers? Lättare är det att köpa färdiga kladdkakor, som alla ändå tycker är mumms. Hur som helst, så verkar det bli en kanonkväll.. OM vi bara får ihop allt i tid.

Men vart tog det fina vårvädret vägen, och vart försvann de där tippeli toppen-bra dagarna? Nu är det dålig dag var dag, och jag vill inget annat än att gömma mig från omvärlden ett tag. Under sängen med Ben & Jerry, lite kaffe kanske och grillade marshmallows. Ända problemet skulle möjligtvis vara min finfina dammråttssamling som inte precis skulle gilla om jag tog över deras revir.

Hmm.. nej, nu ska jag sova en stund!
~Linnea


Kommentarer
Postat av: LinneaHilje

Skönt att sluta tidigt! Vi slutade också ganska tidigt idag. Runt halv 2:D

allt bra ? :D

2009-05-07 @ 15:38:53
URL: http://linneahilje.blogg.se/
Postat av: LinneaHilje

Sv: Okej, men vill du inte börja på de gymnasiet?! :o <3

2009-05-07 @ 16:12:30
URL: http://linneahilje.blogg.se/

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!