En blå dag med tolv gula stjärnor

En EU-dag med andra ord, en ganska tråkig sådan. Förutom en del som var väldans intressant. En tjej från Europa direkt Halland (om det nu hette så?) pratade om vilka otroliga möjligheter som finns för oss inom EU. Att man kan åka iväg ett helt år under gymnasiet till ett EU-land och få i princip allt betalt. Att det bara är att ta med sig sitt id, sätta sig på ett plan till någon bra europeisk stad och jobba där.. utan vidare, i tre hela månader. Att man kan åka iväg som volontär på EUs bekostnad till något fint land och att detta är en möjlighet som man verkligen borde fundera på.

Jag kan säga att detta inte var vad jag behövde just nu. Just när jag börjar bli osäker på mitt gymnasieval, så gjorde detta inte valet precis enklare. Nästa vecka måste jag veta vad jag vill, nästa vecka måste jag bestämma mig för om jag ska ändra mig. Veta vad jag verkligen vill. Vad som gör att jag vill åka iväg redan i gymnasiet, när jag ändå redan vet att jag vill ut i världen efteråt.

Dag ett, var jag stensäker på mitt val. Det var det som jag ville gå, och inget annat. Sedan dess har jag varit liiite småosäker, men såklart, vem är inte det när det gället ett val för tre år. Vid Lunch fick jag panik och visste inte vart jag skulle ta vägen.
Men nu, nu.. Ghaaa! VARFÖR MÅSTE DET VARA SÅ HIMLA SVÅRT?!

Kommentarer

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!