Vårväder och pluggfri pluggdag

Tro det eller ej, men det är för hellskotta värsta aprilvädret ute ..i mars! Jag som trodde att vägen till biblioteket skulle bli en kamp på liv och död i snöstorm, men nejdå! Soooolskeeen och en blååå himmel gjorde mig och Martina sällskap på vägen. Så snällt!  Väl där fick vi hjälp av en snäll bibliotekarie men ack vad seg hon var. Tog en halv evighet men det var det säkert värt, Martina fick en hel hög med böcker med sig hem. Dessutom så var det till och med en aning mysigt att promenixa runt bland pluggande högskoleelever och böcker i tusental.

Resten av eftermiddagen var egentligen till för att plugga. Plugga på allt som måste pluggas på, till exempel No-arbetet om energi som ska vara inne och klart nästa vecka. Och då ska en muntlig redovisning vara planerad också. Martina den fina fick nog gjort en hel del medans jag gjorde allt jag kunde för att slippa. Som att försöka lösa ett gammalt korsord, slö-läsa några faktapapper om Boccaccio, kika i min kalender och dricka kallt te. Typiskt mig helt enkelt. Men absolut inte bra eftersom jag har vääldans mycket kvar på det dära arbetet, jag har rättare sagt knappt skrivit något alls. Såå, nu är min plan att börja kika på en lite grann ikväll, men bara en aning eftersom jag snart ska nana för att orka med engelska nationella imorgon.. ysch ysch ysch!

~Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!