Överraskning, överraskning, ha den äran!

..citat från törnrosa för den som undrar.

Idag fick jag en himlans glad överraskning. Det är nämnligen så att min Spanska-bok har varit borta sedan.. antagligen sen min panik-julstädning innan jul. Detta har då såklart Agneta inte varit särskilt glad över. Visst, hon har som tur inte kommenterat det mer än någon gång men hon har allt kikat lite snett på mig när jag gång på gång lånat grannens bok. Och grannen (snäll 9B:are) har i sin tur såklart inte varit helt förtjust att ha mig hängandes över sin bok. Men! från och med imorgon (om vi nu har spanska då) så kommer jag att kunna ha med mig min egna, om jag nu inte mot förmodan skulle glömma den..

Men hur som helst så hittade jag då denna bok i en skrivbordslåda där jag tydligen gömde en hel hög med skolböcker (även mina engelska-böcker, som jag sedan hittade ett till exemplar av i en resväska. ouuups!) när jag inte visste vart jag skulle göra av de. Så just nu känner jag mig extremt slarvig och målet "Eleven tar ansvar för skolans material" känns inte särskilt uppfyllt.. Hmpf, det måste bli ändring på dethär!

~L

Kommentarer

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!