Frysta ärtor, en paj och hundra noveller

Nu sitter jag här, knaprar på frysta ärtor och lyssnar på World spins madly on med The Weepies, samtidigt som det är snöstorm ute. Snöstorm, fast inte av den vanliga typen. Hårda flingor som mest liknar pärlsocker blåser omkring. Inte alls roligt när man cyklar men annars väldans trevligt att få tillbaka julkänslan nu när man bara vill ha vår. Om det ändå vore sant..

Om en liten stund ska jag möta min Puddingpaj för att ta oss till biblioteket för att låna varsin bok. Inte vilken bok som helst dessutom, utan en gammal som betytt mycket för litteraturhistorien bla bla bla. Min plan var att läsa Boccaccio -mannen som runt 1300-talet skrev den första berättelsen som fick benämningen novell.. typ. Kollade sedan upp det lite mer och upptäckte att hans bok gick kalasbra att låna, MEN det var inte en bok med några noveller utan hundra! Hmpf, men detta ska inte hindra mig, jag ska allt låna hem de två volymerna av hans bok på sisådär 600 sidor var och helt enkelt läsa så mycket som jag har tid med / orkar / behöver för att kunna få en bild av hur livsstilen i boken stämmer överrens med hans egna.. ungefär, om jag nu fattat den delen av uppgiften rätt.

Men först så ska jag kika lite på dagens Andra Avenyn-avsnitt.
~Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!