En lång lång dag, i kort kort kjol. Här kommer ljuset, Aaaahaa ahaa!

-Pierre Gaffel

Jo, en lång lång dag är precis vad denna dag varit, och inte är den slut än. Efter en seg skoldag utan större framsteg fick jag en kort vilopaus innan det var dags för två timmars repetition med Cantabile. text, toner och typiska Ingmari-rörelser skulle sättas på plats eftersom detta var den sista repetitionen innan Välgörenhetskonserten i Immanuelskyrkan den 25 mars. Vette katten om allt sitter, men som tur är så har vi tid att repa det hela innan själva konserten. Och det kan nog behövas.. Svepande händer åt höger, åt vänster. Byt plats! Stå som prickar på ett tyg. Le! Ett steg till höger, ett steg till vänster. Gå målinriktat! Fyra steg fram, fyra bak. Sitt inte så ihopkurade. Huvudet åt höger! vänster! Byt platser och se nu till att förföra publiken! hmpf! ...

Och nu så sitter jag här och skriver som attan på Hitlerskit-arbetet som ska vara klar på fredag. Nea hade länge övertaget men jag SKA fixa detta! Kaffe kaffe kaffe! Det enda som kan ta stryk är mvg-fördjupningen, för vart ska jag få den tiden ifrån? Nej, nu ska jag skriva en lysande artikel om atombombandet i Hiroshima. Aaaah, underbart! -eller inte..

i väntan på ljuset, utan kort kjol ifs
~Linnea


Kommentarer

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!