Sisådär tio i nio

Det var ett tag sedan jag tittade över statistiken för bloggens besökare. Så idag när jag väl gjorde detta så blev jag både glad och överraskad. Det finns faktiskt folk som är intresserade av mitt liv och all den gojja som jag skriver här! haha. Tänka sig, och trots att jag typ aldrig gör reklam för den på något vis. Där ser man ;)

Idag på svenskan började vi vårt arbete med krönikor. Läskigt som tusan men ack så spännande! haha oj, det meningen blev kul.. Vi kom även in på likheter mellan krönikor och bloggar då T pratade om bloggare och att de blottar sig och sitt liv. "Varför måste de blotta sig själva, och lägga ut det på nätet inför hela världen?"  ungefär så sa han, och jag orkade inte riktigt säga emot. Men det är klart! Hur kul är det egentligen att skriva om sin dag i en dagbok, som man sedan stänger igen och gömmer under sängen? Så känner i alla fall jag. Jag kan inte det, för det känns bara onödigt på något vis om någon annan inte får möjlighet att läsa den. Så därför sitter jag nu här, det spelar ingen roll alls hur många som läser, även om det såklart är kul att någon gör det, men det är så mycket enklare när man bara vet att någon kan läsa om den skulle vilja.

Annars så har dagen bestått av Martina, kladdkaka, promenad, regn och Sophie. Efter att jag och Martina bakat kladdkaka och unnat oss en bit, så var vi duktiga nog att dra på oss ordentliga skor och varma kläder för en härlig promenad i regnet. Och eftersom Sophie var hemma och dassig så gick vi hem till henne med en bit kaka. Det är säkert kanonbra mot förskylning! Där stannade vi sedan ett tag innan vi tog på oss de blöta kläderna och promenixade hem igen. Stolta och glada! För det är en del av mitt fina projekt, så kallad:
Kom-i-form-efter-julen-så-att-du-kommer-in-i-klänningen-till-pappas-stora-kalajs.
Men det fixar jag säkert galant! :D

Men nu är det dags för att plugga.
Ska skriva klart engelskan som trots allt inte blev klar igår, men idag ska jag knyta ihop säcken som det så fint heter. Sedan så borde jag: välja ut engelskaglosor, repetera alla gitarr- och pianoackord som vi ska kunna på fredag, titta igenom spanskan och lyssna på Lars Winnerbäck. Det sistnämnda var det alldeles för längesedan som jag gjorde, jag har allt lite abstinens så nu är det dags igen!

Btw, grattis till Mr Gessle som blir 50 idag!
~Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!