Torsdag

Dagens bästa:

- Jag är rädd för bollar. Låter fånigt men det är alldeles sant. Inte bara rädd heller för den delen, jag hatar dom! Det spelar ingen roll om de är små eller stora, runda eller fyrkantiga. Inte ens om de skjuts iväg med händer eller fötter. Så, idag på idrotten gjorde jag något stort! Jag ställde mig nämnligen frivilligt framför några koner. Aha.. okej? tänker ni säkert. Men det var faktiskt inte vilka koner som helst, utan de koner som det motsatta laget hade i uppgift att skjuta ner. Vilket betyder att det var min uppgift att beskydda dom! Så där stog jag, Linnea Bollräddastivärlden. Ett litet steg för mänskligheten, ett stort steg för Linnea!

- Ljuset! Allt blir mycket lättare nu när man får komma ut lite mer i dagsljus. När man cyklar till skolan är det iallafall någolunda ljust, och när man sedan åker hem känns det inte längre som om dagen tagit slut. Hur skönt som helst!

- Besök hos Farmor och Farfar. Eftersom farmor ringde precis innan jag skulle cykla iväg till barngympan, så bestämde vi att jag skulle passa på att hälsa på och säga Hej, när jag ändå cyklade förbi. Det var så mysigt att komma dit och äta knäck som fanns kvar sen julas. Och eftersom hon visste att jag hade bråttom och skulle vidare så hade hon redan gjort iordning två nybakta källarfranska som jag kunde ta med mig. Farmor tänker verkligen på allt!

- Framsteg. Framsteg som de söta gympabarnen gör. Det är inte klokt hur glad man blir när man ser någon lyckas med något som de innan inte klarat. Nu är det lilla söta tjejen A som drar och springer snabbast när man håller henne i handen, till skillnad mot i höstas då man var tvungen att dra lite i henne för att hon skulle vara med och springa. Och efter en blyg höst, ler hon nu stort som bara den och svarar glatt på frågor. Och bara en sådan sak som att E klarar att göra en kullerbytta helt själv efter x antal misslyckanden!

~Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!