Nyårsläger Kungälv

Måndag
Efter ett försenat tåg och en liten busstur var vi framme vid Mimers Gymnasium. Där prickade vi av oss och hittade ett ledigt klassrum att sova i. Vi träffade David och åt lunch med honom innan det var dags för öppningsfesten i den stora hallen. Sedan tävlingsdags -den som samlat ett för eller efternamn A-Ö först. Vilket innebar att alla gick runt och hälsade på alla, trevligt trevligt. Innan maten spelades det Mario Kart på Wii med Sandra, David och Andreas. Det blev lite krångel med vilken grupp jag skulle vara med i sedan, så en aning sen kom jag inramlandes till lovsångsgruppen 41. Visserligen fick jag senare reda på att jag skulle ha varit i grupp 42 men whatever. Efter en mäktig kvällsmässa i hallen öppnade Igloo-cafét och där satt jag fram till läggdags tillsammans med Cissi, Malin och ett härligt men okänt gäng.

  

Tisdag
Morgonen började med morgonmässa. Egentligen så var den frivillig, och det var första och sista morgonen jag offrar 15 minuters sömn till ett oblat doppat i vin. Nattvard innan frukost är ingen höjdare. Mogonbön och bibelstudium i hallen och det var ganska intressant faktiskt. Egen tid med gud stod sedan på shemat men istället tog jag egen tid med Jessie, men kan ju inte lägga all tid på han.. eller hur? På dagens gruppsamling delade vi upp i två lag, sedan skulle de andra laget gissa vilka personer -vem som helst, död eller levande- vi i vårt lag helst ville träffa. De fick en lista och skulle sedan para ihop oss med en person. De trodde att jag ville träffa James Blunt!! jag fick en liten chock, uppfattas jag verkligen som ett James Blunt-fan? :O Dagen fortsatte och jag spelade Wii med Alice och annat skoj folk innan jag upplevde en av de absolut värsta duscharna i mitt liv. Dunderhårda och glesa strålar som gjorde en mer ont än ren. Efter maten och ännu mer nördigt Wii-spelande var de kvällsmöte i hallen. Dagen avslutades med massa snack och fotbollspel  tillsammans med vårt goa gäng och David.

     

Onsdag
Efter frukost satte vi oss (jag, alice, Sandra, Cissi mfl) mitt på golvet i Mötesbyron och började köra pengen, alltså leken då man ska få en femkrona att skickas runt samtidigt som man sjunger ramsan som jag aldrig riktigt förstått. Ett två, ett två, en stövel och en sko, vänster träben i taket, ja! där satt den, då tar vi det en gång till. Hur som helst så blev folk mer och mer nyfikna på vad det var för sjuk lek vi höll på med och det slutade med att ringen fylldes på med mer och mer folk. Skoj! Bibelstudiumet denna dag var väldans bra och handlade om att livet är som Trasdockorna. Är man annorlunda och inte som idealet så väljs man bort, sorteras och röstas ut som de gör i idol. Kanonbra var det! Sedan vet jag inte riktigt vad som hände, fram till det var dags att göra sig fin inför Nyårsmiddagen. De hade förvandlat matsalen till en maffig festlokal med girlanger här och var, snyggt! Hamnade jämte en Johan och snett emot en Robert, båda från Kungsbacka och riktigt trevliga dessutom. Mitt emot mig hade jag Alice och ett tag tyckte jag liite synd om Johans sällskap eftersom han mest höll sig till oss, haha :) Trots att jag var sjuk höll jag humöret uppe och var härligt hög på Panodil. Efter middagen, som för övrigt tog slut så att de fick bjuda på stekt potatis, gick alla ut för att se fyrverkerierna och sedan ställde alla 500 personer upp fyra och fyra i ett långt led. Detta blev sedan ett gigantiskt fackeltåg som vandrade genom Kungälv till kyrkan för midnattsmässa. Så mitt 12-slag firade jag i en fin fullproppad kyrka, kramandes alla jag kom i närheten av. Jag kramade personer jag kände, och personer som jag inte kände. Stämningen var på topp och det hade inte kunnat bli bättre. Dagen avslutades sedan några timmar senare, efter att David sjungt Immanuel och jag kollapsat på min madrass.

  

Torsdag
På torsdagen fick jag betala tillbaka för min nyårsnatt. Att sjunga som en tok och inte tänka på att man är sjuk, bara för att panodilen låtsas som att man är frisk är ingen bra idé. Jag låg i sängen hela dagen förutom när jag gick för att äta. Gruppsamlingen missade jag inte heller men det var minst sagt plågsamt att sitta där och bara titta på när de sjöng - jag ville ju också vara med! Tacka vet jag Syster Larsing som bjöd på halstabletter och dumle ;)

Fredag
Sisa dagen, tråkigt men även skönt att få komma hem. Inget kul att vara på bortaplan när man är sjuk. Efter frukost och morgonmöte var det sista riktiga gruppsamlingen. Vi lekte Haaaaja! och avslutade med att be för varandra. Efter lunchen träffades vi dock igen för att städa, och jag har nog aldrig sett någon städa med en sådan entusiasm som Johannes, vår kära gruppledare. Han var rent ut sagt en aning tokig men tog städningen på fullaste allvar och rent och fint blev det ju faktiskt. Lägret avslutade med en sändningsmässa och då struntade jag fullt i att min hals inte är som den ska -den ska banne mig inte få stoppa mig!

Ojdå, det blev en aning långt ;)
~Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!