40 minuter

För en liten stund sed hade jag tänkt att jag nu skulle skriva om hur underbart det är att vara sminkad, klädd och allmänt skol-färdig redan vid åtta, när man som jag inte börjar förren vid nio. Nu går då inte riktigt det eftersom jag sitter här bara i underkläderna, ifs så är sminket på plats men håret! .. det behöver absolut fixas.
Men jag vet inte om jag kan vara lugn, från om med nu har jag sisådär 40 minuter på mig, innan jag borde dra mig mot skolan. Hum.. 40 minuter låter varken kort eller långt, bara förbaskat lagom. Men det läskiga med just 40 minuter är att det snabbt kan bli 35 minuter och då känns det riktigt illa. För det kan i sin tur snabbt som katten bli 30 minuter, en halvtimma! och på en halvtimma hinner man aldrig så mycket som man tror att man ska hinna.

Nä! nu ska jag snabbt leta fram lite kläder och slänga ihop håret.
 ~Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!