Stig in Lucia ..

Jag har precis landat hemma, efter en stunds repetition med manskören på teatern. Klunkar kaffe och hoppas på att huvudvärken vill försvinna. Tveksamt om det kommer hända.. Hur som helst så var det väldans skönt att få komma hem, även om det bara är för en liten stund.

Imorse blev det väckning 04:45. Morgonstund har förkatten ingeting med guld att göra, det är bara ren och skär pina.  En snabb visit på Radio Halland där vi klämde in oss i en studio och lussade för alla lastbilschaffisar och retards som är uppe vid den tiden. Lyssna här! Sedan efter en snabb och kort men attans så kall promenad blev det luciatåg på polisen, för att sedan avsluta på slottet.

Ikväll är det då den sista luciakonserten för i år. Och jag tänker suga in så mycket som möjligt. Nästa år befinner jag mig i London -ooh shit, har nog inte än fattat att jag verkligen ska dit- så något luciatåg med Nova Cantica blir det inte för min del förrän om två låånga år. Kan även berätta att detta blir den tionde konserten under de senaste SJU dagarna. Det är inte klokt.


Kommentarer

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!