Jag och Bästis-Chico

Det är helt mörkt och helt tomt i huset. Förutom jag och Chico då. Sötnos-Chico, Bästis-Chico. Elllan var här precis och snodde med sig julmust. Så jag får nöja mig med Soda stream-cola. euu.. fast å andra sidan, hade jag inte ens fått för mig att dricka julmust såhär i augusti. Det skulle vara som att jordgubbstårta mitt i vintern. Ett litet svek mot julen liksom.

Jag har sett på en halv film, ätit vegetarisk lasagne och gått på två vovve-promenader. Chico fick busa lite med sin kompis Kingen, och nosa på Rambo som var ute i sin trädgård. Jag har bytt ut två bilder i headern, vet inte riktigt varför, eftersom jag ändå snart planerat att byta ut den helt. Så snart som jag fått bilderna från lynga och hem. Hade kanske varit smartast att gjort det samtidigt.. men ibland behöver man göra onödiga saker också. Bara för att. Som att cykla till biblioteket för att läsa på dörren att de bara har öppet till 18 på fredagar.

Nesch, nu ska jag se om tvättmaskinen är färdig (förra gången jag var nere i källaren upptäckte jag att jag glömt trycka på start-knappen). För då ska jag vara så duktig att jag flyttar all tvätt till tumlaren. Men inte bara för att. Utan för att jag vill, och måste. För där i ligger något som någon ska få. Men vad och til vem säger jag inte. Hemlis.

Kommentarer

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!