Bland blod och damm

Uttryck som "H145, 3 månader, 051107, det saknas serum och plasma" eller "H076, inklusion, 970314, blod saknas"  är meningar som jag sagt idag. Om och om igen, fast alla med olika siffror och bokstäver. Jag har nämnligen stått i Spenshults källare och registrerat i vilken låda och i vilken stapel man kan hitta en viss omgång prover (blodprov, plasma och serum x3) från en viss person som är taget vid ett visst tillfälle. Ett väldans pusslande jobb som verkligen behöver två organiserade tjejer som vi -jag och min kära syster ;) Hennes uppgift var ett skriva ner det som jag sa, så jag var den som fick plocka bland alla dessa über-kalla provrör för att sedan läsa den näst intill oläsliga texten "H035, 12 månader, 002122..."  och också checka så att alla de fem proverna var där. Ett tråkigt och väääldigt enformigt jobb, men som faktiskt blev ganska kul :D

Kommentarer

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!