En glad och fin dag

Dagen började enligt mig en aning för tidigt, för att vara fredag. I vanliga fall börjar vi 10.10 men eftersom vi skulle se på luciatåget så var vi tvungna att vara där 8.20. Fy! Sedan efter luciatåget hade vi en timmas rast innan vi egentligen skulle ha börjat, euu.. Men det var väldigt fint och Maja var sååå duktigt!



Jag är så glad  gladglad!
Fick idag också reda på av Thomas att jag höjt mig till MVG i både Svenska och SO. Det var något som jag hoppades på men jag trodde absolut inte att jag skulle fixa förren till våren. Men där ser man.
Jag kan inte längre ens gissa på ett ungefär vad jag får för betyg på en inlämning, eftersom jag gissat fel -som katten- två gånger i rad nu; Mvg-uppgiften på arbetet om världsreligionerna var jag inte alls nöjd med och kände att jag skulle bli glad om jag fick vg på det, istället så fick jag mvg och Thomas var hur nöjd som helst. Bruvellen kändes också som om det gått åt skogen, men nej, idag fick jag reda på att jag fått mvg även på den. Tokigt

Nu ska jag snart snart klä om till tomtekläder, tomteluva, puffa på lite extra rouge och måla några fina fräknar på mina kinder. Ska nämnligen till fängelset med Cantabile och sprida julstämning bland fångarna. Låte kanske kusligt men det är det inte precis. Man skulle nästan kunna tro att man sjunger för ett gäng pensionärer eller något istället, för de är väldigt lungna. Eller var i alla fall!
 
Julshowen i onsdags,
Ska jag vara ärlig så blev jag allt lite besviken. Det var inte lika roligt att göra det en andra gång. Jag hade inte samma glädje och fick inte heller samma adrealinkick. Men det var såklart kul ändå!

Nä, nu ska jag ladda och byta om.
~Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!