Choooklad

Nej, nu ska jag sluta skriva om alla tråkigt måsten. Så istället ska jag skriva om.... Choklad!!

Det är konstigt hur stor skillnad det kan vara mellan choklad och choklad. Man kan lätt tro att all choklad är god choklad, Men nej! så är -tyvärr- inte fallet.

Idag smakde jag en fin liten chokladbit ur en chokladkartong som jag hade fått. Det smakade inte alls bra. Hemskt närmare bestämt. Nästa bit var lika hemsk och nästa också. Trots att de skulle smaka olika -karamell, mandel, kaffe- så smakade alla lika illa och hade en hemsk smak som liknar jag vetintevad... Det slutade med att jag nu har ätit upp den chokladen som var runt om pralinerna, så nu ligger det sisådär fem pralin-fyllningar i mitt tomma kaffeglas ;)

Det är också stor skillnad på god choklad och god choklad. Ibland kan Marabou mintkrokant vara det bästa som finns, medan choklad från Peter Beier kan vara ännu bättre en annan dag. 

Hur som helst så är choklad -nästan- alltid hur gott som helst!

chokladsugen..
~Linnea


Kommentarer
Postat av: linnea

haha :D älskar choklad!

2008-12-08 @ 22:39:34
URL: http://linneahilje.blogg.se/

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!