El platillo pequeño?

Här sitter jag insnurrad i en filt, dricker glögg och lyssnar på Eskobar samtidigt som jag försöker peta in spanskaglosor i min hjärna. Det går in så bra. De första 28 var det inga problem med, men de sista två blandar jag ihop hela tiden. Assiett och tefat - vad är det egentligen för skillnad? mer än att då den ena är el platillo och den andra el plato pequeño på spanska. Himla irriterande! Och som om inte det vore nog så försöker jag även plugga in kemi inför provet imorgon. Egentligen borde jag också börja spåna på inlämningen i engelskan som ska in den 10de. Men Nej! det blir på tok för mycket, så det är bäst att jag låter det vara tills imorgon då jag i alla fall har kemiprovet bakom mig.. puuuh! varför måste alla lärare starta hundra nya projekt bara veckorna innan lovet? Samlar de bedömningsmaterial till betygen eller vill de bara plåga oss till max?

. Nu ska jag ta mig samman, läsa igenom instuderingsfrågorna, memorera vilken som är tefat och vilken som är assiett, surpla i mig den sista klunken glögg och lyssna på världens bästaste låt.

~Linnea


Kommentarer

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!