Fram med julstämningen!

Nej, jag har bestämt mig. Bestämt mig för att inte deppa ihop för att jag saknar julstämning, utan istället skapa den! Min plan den kommande veckan:

-Köpa alla julklappar som ska köpas och slå in dom kalasfint.
-Göra en ordentlig julstädning på mitt rum. För det kan verkligen behövas...
-Pynta med prydnads-tomtar lite här och var.
-Bygga ett pepparkakshus. Nu har jag ifs redan byggt fyra i år, men familjens är kvar.
-Provsmaka knäcken som mamma just nu håller på att koka.
-Lyssna på julmusik i överflöd!
-Tända adventsljusstaken, dricka glögg och äta massa massa pepparkakor.
-Klä julgranen. Obs, inte förrän dagen före julafton!
-Be väderguden om snö. Annars är det floursocker som gäller ;)
- Hänga upp julstrumpan utanför min dörr.
-Gå omkring med tomteluva och sjunga på jullåtar för att sprida lite julstämning till folket här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget eller skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

dagar i London!